سامانه

محل تبلیغ شما محل تبلیغ شما

چاپ جوهر افشان چیست؟ پرینترهای جوهرافشان در کجا استفاده می شوند؟

ا


چاپ جوهرافشان قابلیت انتقال جوهر از روی سطح چاپ شده را بدون دست زدن به آن دارد.چاپگر جوهرافشان لوازم جانبی کامپیوتری است که جوهر را روی کاغذ تزریق می کند و یک نسخه چاپی از متن و تصویر ایجاد می کند. یک پرینتر جوهر افشان معمولی می تواند با وضوح حداقل 300 نقطه در اینچ (dpi) کپی تهیه کند. کانن و اپسون دو تا از مهمترین تولیدکنندگان پرینترهای جوهرافشان در تولید پرینترهای رومیزی هستند. چاپ جوهرافشان گروهی از دستگاه های چاپ دیجیتال است. اگر چاپ جوهر افشان را زیرمجموعه ای از چاپ افست می نامیم، هیچ چیز اشتباهی نمی گوییم.

انواع جوهر برای چاپگرهای جوهرافشان

رنگ پایه رنگ:

جوهرهای Dye Base به دلیل قیمت پایین و کاربرد آسان، پرمصرف ترین جوهرهای چاپگرهای خانگی هستند، مشکل اصلی این جوهرها پایداری کم آنها در برابر نور است، پایداری جوهرهای All Dye Base شرکت SKY Colors از سبکی مطلوب و مطلوبی برخوردار است. نام برده می شوند. UV DYE INK عرضه می شود، لازم به ذکر است که با توجه به قیمت بالاتر این جوهر نسبت به جوهرهای مشابه، بزرگترین بازار SKY Colors در ژاپن و آمریکا می باشد.

پایه رنگدانه:

همانطور که می دانید جوهر مبتنی بر رنگدانه از ذرات جامد رنگی کوچک و حلال تشکیل شده است، فرآیند ساخت پیشرفته و فرآیند کنترل کیفیت دقیق باعث شده است که بسیاری از تولید کنندگان جوهر تولید جوهر پیگمنت را متوقف کنند. جوهر پایه پیگمنت SKY Colors با کیفیتی بی نظیر و مقاومت نوری عالی تولید شده است، این جوهر توانسته نظر بسیاری از کاربران حرفه ای جوهر را در سراسر جهان جلب کند.

جوهره تعالی:

این دستگاه ها دارای خاصیت تغییر مستقیم گاز در نزدیکی حرارت هستند، از این خطوط برای چاپ تصاویر اجسام استفاده می شود، برای این منظور ابتدا تصویر با استفاده از این خط روی کاغذ مخصوص چاپ می شود و سپس چاپ می شود. تصویر بر روی کالا چاپ شده است. بینایی روی شیشه یا بشقاب قرار می گیرد ( جسم باید دارای پوشش خاصی باشد) و در مرحله آخر تصویر به گرما منتقل می شود. تصویر چاپ شده در اثر حرارت و فشار به جسم منتقل می شود، وجود پوشش مخصوص روی جسم باعث ثابت ماندن دائمی تصویر می شود، تصویر به دست آمده به راحتی قابل شستشو است.

اسانس فلورسنت:

این جوهرها از مواد فلورسنت ساخته شده اند. تصاویر چاپ شده با این جوهرها هیچ تفاوتی با جوهرهای معمولی ندارند، اما وقتی در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) قرار می گیرند می درخشند. اشعه های مورد نیاز برای روشن کردن این جوهرها UVA یا نور سیاه است که برای انسان بی خطر است. (این تشعشع در دستگاه های تست آفت کش و ارز نیز کاربرد دارد)

با استفاده از این جوهر می توانید تصاویری باورنکردنی و بسیار جذاب خلق کنید، کاربرد رایج این جوهرها در طراحی داخلی هتل ها، رستوران ها، کافی شاپ ها و ... می باشد.

جوهر نامرئی:

این شاخه ها شبیه رشته های فلورسنت هستند، تصویر چاپ شده ای که در نور معمولی نامرئی است و تنها در حضور نور ماوراء بنفش قابل مشاهده است. رایج ترین استفاده از این شمع ها طراحی داخلی سنتی است.

جوهرهای هنری:

بسیاری از هنرمندان از محدوده محدود رنگ خاکستری موجود در چاپگرها و آزمایشگاه ها برای چاپ تصاویر سیاه و سفید شکایت دارند، این جوهرها در چندین مجموعه خاکستری برای ایجاد تصاویر سیاه و سفید منحصر به فرد تولید می شوند.

راه حل های باز کردن فصل

شرکت SKY Colors راه حل هایی برای باز کردن هد ارائه می دهد که می تواند در کارتریج شارژ مجدد ریخته شود و برای تمیز کردن هد توسط خود چاپگر آوافرهنگ استفاده شود. یا فقط با سرنگ به سر تزریق کنید.

باید مراقب باشید که از چاپگرهای جوهرافشان برای چاپ سیلک استفاده نکنید زیرا برای چاپ سیلک مناسب نیستند.



تعداد بازديد : 217
تاریخ انتشار: یکشنبه 03 دی 1402 ساعت: 10:14
0 نظر

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش

دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما
تمامی حقوق سایت و قالب برای((سامانه)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف