سامانه

محل تبلیغ شما محل تبلیغ شما

تحصیل در قبرس شمالی (هزینه ها و مدارک تحصیلی قبرس)

ا


قبرس شمالی کشوری امن و زیبا در وسط دریای مدیترانه است. به راحتی می توان گفت که یک سوم جمعیت یک کشور خوش آب و هوا را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. تحصیل با کمترین هزینه در امن ترین کشور کوچک جهان احتمالا یکی از مهم ترین موارد برای مهاجران است. اگر اطلاعات کاملی در مورد تحصیل در قبرس شمالی می خواهید، سایر دستورالعمل های این صفحه را ببینید.

مدارس قبرس شمالی

سیستم مدارس در قبرس شمالی به گونه ای است که کودکان 4 تا 6 ساله می توانند در موسسات پیش دبستانی تحصیل کنند. آموزش پیش دبستانی برای کودکان 4 تا 5 ساله اجباری نیست، اما برای کودکان 5 تا 6 ساله اجباری است. دوره آمادگی پیش دبستانی برای کلیه کودکان در مدارس دولتی و غیرانتفاعی اجرا می شود. والدین می توانند فرزندان 4-6 ساله خود را به صورت رایگان در مدارس دولتی ثبت نام کنند.

سطح بعدی مدرسه ابتدایی یا Ilk Ecole است که در آن کودکان 5 ساله یاد می گیرند. مرحله بعدی مدرسه Urta Ecole یا دبیرستان (گرایش سابق در ایران) است که به مدت سه سال ادامه دارد. مقطع بعدی تحصیلی که چهار ساله است، دبیرستان است و دانش آموزان می توانند رشته خود را انتخاب کنند (مانند دبیرستان، هنرستان فنی حرفه ای و دانشکده قدیم در ایران).

تفاوت بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی در قبرس شمالی چیست؟

تفاوت بزرگی از نظر کیفیت آموزش وجود ندارد و تفاوت اصلی این است که مدارس نزدیک می شوند ، در مدارس دولتی آنها تا ساعت 13 و در مدارس غیرانتفاعی تا 18:00 تدریس می کنند.

هزینه تحصیل در مدارس در قبرس شمالی چقدر است؟

دولت قبرس شمالی اجازه آموزش رایگان در مدارس دولتی را برای همه ساکنان دائمی یا موقت کشور می دهد. این بدان معناست که همه افرادی که ویزای اقامت (موقت یا دائم) در قبرس شمالی دارند، می توانند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کنند و به آموزش عمومی رایگان دسترسی داشته باشند.

خدمات در این مدرسه نیز رایگان است. برخی از مدارس برای لباس فرم مدرسه از والدین دریافت می کنند، برخی نه. هزینه کتاب های درسی و لوازم التحریر توسط دولت تامین می شود. البته برخی از مدارس هزینه اداری دریافت می کنند. اما کتاب به همه دانش آموزان رایگان داده می شود.

برای مدارس غیرانتفاعی، هزینه تحصیل از حدود 3000 دلار در سال شروع می شود که شامل غذا و شهریه می شود. خدمات حمل و نقل هزینه جداگانه دارد.

سیستم نمره دهی در مدارس قبرس شمالی چگونه است؟

در طبقه بندی اولیه خوب - خوب - متوسط ​​انجام می شود و نیاز به بهبود دارد و در دبیرستان از 1 تا 10 نمره می گیرد.

چه زبان هایی در مدارس قبرس شمالی تدریس می شود؟

زبان تحصیل در تمامی مدارس (به جز مدارس بین المللی) ترکی است. اما اگر فرزندتان ترکی نمی داند نگران نباشید. زیرا در مدارس قبرس شمالی اگر فرزند شما زبان ترکی را بلد نباشد با مشکلی مواجه نخواهد شد. از آنجایی که قبرس شمالی کشوری مهاجرپذیر است، معلمان تجربه زیادی در برقراری ارتباط با دانش آموزانی که ترکی نمی دانند دارند. علاوه بر این، آموزش های رایگان زبان ترکی در مدارس وجود دارد و خیالتان راحت باشد که فرزندانتان پس از چند ماه رفتن به مدرسه، زبان ترکی را به خوبی یاد خواهند گرفت.

مزایای تحصیل در مدارس قبرس شمالی برای آینده آنها چیست؟

اگر دانشجویی در قبرس شمالی تحصیل کرده باشد، برای ورود به دانشگاه از امتیازات خاصی مانند تخفیف در شهریه برخوردار است. این بدان معناست که تحصیل رایگان در قبرس شمالی یک امتیاز برای ورود به دانشگاه محسوب می شود. البته چه دانش آموزانی که به مدارس دولتی می روند و چه دانش آموزانی که به مدارس غیرانتفاعی می روند می توانند به عنوان فارغ التحصیل دبیرستان ترکیه از این امتیاز بهره مند شوند.

دانشگاه های قبرس شمالی

چرا قبرس شمالی به تحصیل ادامه می دهد؟

دلایل ادامه تحصیل در قبرس از دیدگاه بسیاری از دانشجویان بین المللی شامل دلایلی است که در جدول زیر مشاهده می کنید:

قبرس شمالی

⭐ هزینه زندگی در قبرس، هزینه پایین زندگی با لیر ترکیه

⭐ قیمت دانشگاه قبرس پایین است

⭐ وضعیت بورسیه تحصیلی قبرس، بورسیه تحصیلی تضمینی بین 20 تا 80٪

⭐ یک سال اقامت در قبرس برای کل خانواده به عنوان دانش آموزان مدرسه تا پایان دوره مطالعه و شرکا می توانند از مزایای رایگان دولت مانند مراقبت های بهداشتی رایگان و مدارس استفاده کنند و یک حساب بانکی بین المللی باز کنند و کارت ویزا دریافت کنند. و مسترکارت (کارت های اعتباری و نقدی).

⭐فرهنگ و زبان قبرس نزدیکی فرهنگ، زبان و سبک های غذایی مردم قبرس شمالی به مردم ایران. استقبال کننده و غیر نژادپرستانه

⭐گواهی زبان قبرسی نیازی به مدرک زبان نیست

⭐ وضعیت مالی در قبرس، بدون نیاز مالی

(دانشجویان در صورت تمایل به منابع مالی برای ویزای یک ساله نیاز دارند)

پس از تصویب وضعیت ویزای قبرس ، ویزای مطالعه لازم نیست

⭐خدمات پزشکی قبرس تمامی خدمات پزشکی برای شما رایگان است

سایر کشورهای اروپایی

هزینه زندگی در سایر کشورهای اروپایی هزینه زندگی به یورو

هزینه های دانشگاه در سایر کشورهای اروپایی، شهریه های بالا در دانشگاه ها و مراکز علمی

متقاضیان وضعیت بورس تحصیلی در سایر کشورهای اروپایی کمتر احتمال دارد که بورس تحصیلی دریافت کنند.

با زندگی در یک کشور اروپایی دیگر، بهتر است ویزای توریستی کوتاه مدت فقط برای یک نفر از اعضای خانواده با شرایط سخت برای اخذ ویزا و سفارت باشد.

فرهنگ و زبان سایر کشورهای اروپایی، شرایط تبعیض نژادی در اکثر کشورهای اروپایی و ناهماهنگی رژیم غذایی و سبک زندگی مردم ایران.

مدرک زبان سایر کشورهای اروپایی به مدرک زبان آیلتس یا تافل نیاز دارد

وضعیت مالی سایر کشورهای اروپایی، پتانسیل مالی بالا برای دانشجویان

(در صورتی که دانشجو تمایل به اخذ ویزای کوتاه مدت برای توریست ها داشته باشد باید توان مالی قوی و مدارک تکمیلی را به سفارت مربوطه ارائه دهد)

وضعیت ویزای سایر کشورهای اروپایی پس از پذیرش، این احتمال وجود دارد که ویزای شما رد شود. علاوه بر این، با یک پروسه طولانی و دشوار برای اخذ ویزا مواجه خواهید شد

در سایر کشورهای اروپایی خدمات پزشکی در بسیاری از نقاط در قیمت خدمات پزشکی گنجانده شده است

برای تحصیل در قبرس یورومای چه مدارکی لازم است؟

همانطور که گفته شد برای ورود به دانشگاه های قبرس نیازی به مدرک زبان ندارید. زیرا در ابتدای هر ترم (سالی دو بار) در تمامی دانشگاه ها آزمونی مشابه آیلتس برگزار می کنند. و با توجه به نمره ای که متقاضیان کسب می کنند باید به ادامه تحصیل یا گذراندن دوره زبان در کنار دوره یا تحصیل یک یا دو ترم در کالج زبان خاص بپردازند.

برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی باید مدرک کارشناسی ارشد در رشته های تجربی یا ریاضی داشته باشید. علاوه بر این، شما باید میانگین بیش از 16 سال برای دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه شرق نزدیک، و میانگین بیش از 14 سال برای دانشگاه بین المللی قبرس داشته باشید.

لازم نیست مدرک لیسانس مرتبط با رشته ای که می خواهید در دوره کارشناسی ارشد تحصیل کنید داشته باشید و دانشجویان می توانند با گرفتن یک تا سه قسمت جداگانه از قبل در رشته ای که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنند.

دکترا نیاز به مدرک لیسانس یا فوق لیسانس مناسب دارد. تهیه پروپوزال دکتری نیز ضروری است.

دیپلم اصلی + ترجمه رسمی دیپلم رسمی + نسخه دیپلم اصلی + ترجمه رسمی + عکس شخصی 3.4 پس زمینه سفید + اسناد معتبر گذرنامه لازم برای دوره لیسانس

کلیه مدارک مورد نیاز برای اخذ مدرک کارشناسی + اصل مدرک کارشناسی و ترجمه رسمی آن + اصل ریز نمرات کارشناسی و ترجمه مدارک مورد نیاز برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد

مدرک کارشناسی ارشد + اصل مدرک کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + اصل ریز نمرات کارشناسی ارشد و ترجمه رسمی + پروپوزال دکتری + رزومه و مقالات در صورت نیاز برای تحصیل در مقطع دکتری

شرایط تحصیل در قبرس

دولت قبرس شمالی در حال تقویت قوانین مهاجرت برای حفظ امنیت این کشور است. یکی از مواردی که در زمینه ویزای تحصیلی هم برای دانشگاه و هم برای اداره مهاجرت مهم است این است که دانشجو واقعا در حال تحصیل است. به عنوان مثال کسانی که از این سیستم استفاده می کنند و به دلیل ویزای تحصیلی در کلاس شرکت نمی کنند، از دانشگاه اخراج می شوند و زمانی که دانشجو از دانشگاه اخراج شود، پلیس مهاجرت مدت کوتاهی را سپری می کند. این شخص یک ماه برای ترک کشور دارد و اگر اینگونه نباشد ، هر روز جریمه می شوند.

در صورت وقوع جرم در حین تحصیل؛ دانشجو اخراج می شود و اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهد داشت. ذکر این نکته ضروری است که تمامی دانشجویان پس از اتمام تحصیل در قبرس باید کشور را ترک کنند. تنها راه تمدید اقامت، خرید ملک یا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری است.

راه تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس به زبان انگلیسی یا ترکی انجام می شود. در دو دانشگاه مدیترانه شرقی، EMU و دانشگاه خاور نزدیک، NEU، بسیاری از رشته ها به زبان ترکی ارائه می شوند. یادگیری زبان ترکی در قبرس برای کسانی که می خواهند در قبرس شمالی کار کنند یک مزیت عالی است. تنوع دوره ها در تمام سطوح عالی است و آموزش معمولا به زبان انگلیسی است.

EMU (مدیترانه شرقی) و Neu (خاورمیانه) از جمله دانشگاه هایی هستند که آموزش آنلاین را ارائه می دهند. این دانشگاه ها مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکترا را از طریق آموزش از راه دور ارائه می دهند و فرصتی عالی برای کسانی است که نمی توانند به قبرس سفر کنند اما می خواهند در یک دانشگاه معتبر خارجی تحصیل کنند.

دریافت ویزای تحصیلی قبرس

مراحل اخذ ویزای تحصیلی قبرس بسیار ساده و آسان است. متقاضیان برای تحصیل در قبرس پس از پذیرش ؛ باید شهریه اولیه دانشگاه را پرداخت کنند. پس از پرداخت، دانشگاه برای دانشجویان نامه ثبت نام صادر می کند. این برگه شامل شماره دانشجویی متقاضی و نامه ای به پلیس مهاجرت فرودگاه ارجان با این مضمون است: این فرد دانشجوی رسمی دانشگاه ما است و شما باید مراحل اخذ ویزای دانشجویی را انجام دهید.

پس از عبور دانشجویان از پلیس فرودگاه و دریافت ویزای فرودگاهی 3 ماهه؛ وارد قبرس شمالی شوید و پس از ثبت نام رسمی در دانشگاه؛ برای خوابگاه دانشجویی اقدام کنید. درخواست اقامت آنلاین است و دانشجویان می توانند برای ویزای دانشجویی شش ماهه، یک ساله یا دو ساله اقدام کنند.

این روش بصورت آنلاین انجام می شود و نیازی به حضور فیزیکی در دفتر دولت ندارد دانشجویان فقط تحت معاینه پزشکی قرار می گیرند که نشان می دهد متقاضی تحصیل در قبرس مسری نیست.

تمامی این مراحل از ابتدا تا انتها توسط دپارتمان Euromai برای دانشجویان عزیز بصورت رایگان انجام می شود.

دانشگاه های قبرس شمالی

بهترین شرایط برای کیفیت تحصیلی: دانشگاه مدیترانه شرقی EMU

بزرگترین و محبوب ترین دانشگاه در قبرس شمالی دانشگاه EMU است. این مرکز علمی که در شهر فاماگوستا قرار دارد، دارای امکانات فراوانی است، از یک ساحل خصوصی گرفته تا یک آزمایشگاه علمی مجهز. وقتی دانشجویان وارد این دانشگاه می شوند به خوبی وارد جامعه علمی می شوند. همه چیز در این دانشگاه ارائه می شود، از شنا گرفته تا غذاهای بین المللی.

دانشگاه EMU ارتباط خوبی با تمامی مراکز علمی معروف دنیا دارد. می تواند پلی امن و زیبا برای زندگی دانشجویی و دسترسی به کشورهایی مانند آمریکا و کانادا باشد. مدارک تحصیلی این دانشگاه در سراسر جهان با رتبه های بسیار بالا پذیرفته می شود. و بد نیست بدانید که دانشگاه EMU مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشد.

این دانشگاه تنها دانشگاه دولتی در قبرس شمالی است و به همه دانشجویان خارجی بورسیه تحصیلی 50 درصد ارائه می دهد. در صورت کسب معدل در ترم اول دانشجو می تواند برای بورسیه 100% به دانشگاه اقدام کند. دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی دوره های تخصصی را در ترکیه می گذرانند و از هر دو دانشگاه مدرک دریافت می کنند.

بهترین برای رشته های پزشکی: یا دانشگاه خاور نزدیک

این دانشگاه اولین و قدیمی ترین مرکز آموزش پزشکی در قبرس شمالی است و دارای آزمایشگاه های مجهز است. علاوه بر این ، بزرگترین بیمارستان عمومی قبرس نیز متعلق به این دانشگاه است. دانش آموزان تمام وقت تحصیل خود را در قبرس شمالی می گذرانند.

امتیاز کلی: حدود 600

هزینه تحصیل در دانشگاه نیر است

داروی ترکیه 13 هزار و 480 یورو در سال

پزشکی به زبان انگلیسی 13 هزار و 480 یورو در سال

دندانپزشکی به زبان انگلیسی 12 هزار و 430 یورو در سال

دندانپزشکی به زبان ترکی 10 هزار و 120 یورو در سال

داروخانه به زبان انگلیسی 4 هزار و 765 یورو در سال

برنامه های کارشناسی 3 هزار و 190 یورو در سال

دوره های پیش سلامت هر ترم 750 یورو می باشد

آموزشگاه زبان ترکی و انگلیسی 2 هزار یورو در سال

بهترین در آموزش با کیفیت و مقرون به صرفه ، گروه پزشکی: دانشگاه Adakent

این دانشگاه در سال 2015 توسط گروه آموزشی اروپا تاسیس شد که بیش از چهل سال سابقه در زمینه ساخت مراکز تحقیقاتی معتبر دارد. دفتر مرکزی این دانشگاه در استانبول ترکیه قرار دارد. گروه موسس آداکونت همکاری بسیار خوبی با دانشگاه کنت اوهایو آمریکا دارد که از امتیازات این مرکز علمی می باشد.

به غیر از گروه پزشکی، این دانشگاه تنها سه دوره کارشناسی را ارائه می دهد: حقوق - انگلیسی - بازرگانی و اقتصاد.

سطح کل: حدود 800

بهترین از نظر شهریه: دانشگاه بین المللی CIU قبرس

این دانشگاه بورسیه های بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی ارائه کرده است. برای بسیاری از متقاضیان، انتخاب اول است.

رتبه کل: حدود 2200

بهترین مکان برای تحصیل خلبانی: دانشگاه آمریکایی GAU گیرنه

دوره آزمایشی دانشگاه آمریکایی Kyrenia بر اساس IAA تدوین و اجرا شده است. (مخفف آکادمی بین المللی هواپیمایی). دوره های ارائه شده در بخش پرواز شامل مدیریت هواپیمایی و مانور است.

شرایط پذیرش در دوره خلبانی:

1: متقاضیان باید گواهی پزشکی درجه یک (کلاس 1) صادر شده توسط یک مرکز پزشکی مجاز هوانوردی داشته باشند. این سایت باید توسط اداره کل هواپیمایی کشوری (DGCA) به رسمیت شناخته شود. گواهی سلامت معتبر تضمین می کند که دانشجو برای پروازهای متعدد محدودیتی ندارد.

2: ارائه گواهی سوء پیشینه کیفری و گواهی عدم وجود سوابق پزشکی قانونی کشور مبدا با ترجمه رسمی.

3: مدارک مشترک ثبت نام شامل ترجمه گواهی تحصیلی، گذرنامه و عکس

شهریه این دوره هفت هزار یورو در سال (6950 یورو) می باشد.

امتیاز کل: حدود 6000

بهترین برای تحصیل علوم دریایی، مهندسی دریا و ناوبری: دانشگاه گیرنه

این دانشگاه در شهر زیبای گیرنه واقع شده است و گروه علوم دریایی این دانشگاه رشته های مختلفی از مهندسی تا شیلات را ارائه می دهد. البته اکثر رشته ها برای دوره های کارشناسی هستند.

رتبه کل: حدود 8000

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویی در قبرس شمالی

هزینه های زیر به لیر ترکیه پرداخت می شود، اما از آنجایی که لیر ارز ثابتی نیست، آنها را به دلار تبدیل کرده ایم تا قیمت ها دقیق باشد و با کاهش ارزش لیر به مرور زمان تغییری نکند.

هزینه مسکن دانشجویی 250 دلار در ماه (شامل آب، برق، اینترنت و نظافت) است.

وعده های غذایی ماهانه 150 دلار و بالاتر است

بلیط فیلم دانشجویی سرگرم کننده: یک دلار

کارتینگ؛ بولینگ؛ بازی های رایانه ای: 3 دلار به بالا

اجاره خودرو: 20 تا 30 دلار در روز

هزینه های بهداشتی مرتبط با عضویت در باشگاه: 25 تا 50 دلار + در ماه

اقلام شخصی و بهداشتی: 20 تا 100 دلار در ماه

هزینه روزانه بسته های موبایل (اینترنت، تلفن و پیامک): از 10 دلار در ماه - وعده های غذایی در رستوران: از 2 تا 20 دلار

لوازم التحریر و کتاب های درسی برای یک ترم: 20 تا 50 دلار

حمل و نقل 10 دقیقه مسیر: 3 دلار

(اتوبوس دانشگاه برای دانشجویان رایگان است)

مزایا و معایب تحصیل در قبرس

عیب روش تحصیل در قبرس کوچک بودن این کشور است: قبرس شمالی دارای پنج شهر اصلی و روستای زیبا است و جمعیت کل این کشور کمتر از یک میلیون نفر است.

بازار کار قبرس: اقتصاد این کشور بر پایه صنعت ساخت و ساز و گردشگری استوار است. و اگر رشته تحصیلی شما در این راستا نیست، پس نباید انتظار زیادی برای شغل در این کشور در آینده داشته باشید.

قبرس شمالی و جنوبی جزئی از قرارداد شینگن نیستند: گرفتن ویزای شینگن از قبرس شمالی به هیچ وجه سخت نیست، اما مراحل اداری وجود دارد که متقاضی باید طی کند.

مزایای تحصیل در قبرس شمالی 1: عدم نیاز به منابع مالی

2: در حین مطالعه هم اتاقی ها را تنها بگذارید

3: اجازه کار پاره وقت

4: خدمات بیمه ای و درمانی کامل برای دانشجویان

5: امکان مقایسه واحدهای کامل

6- نداشتن شرایط سنی.

7: نافرمانی از گفتمان دانشگاهی

8: بدون نیاز به آزمون زبان

یک شهر دانشجویی در قبرس شمالی

قبرس شمالی کشور کوچکی است که از پنج استان بزرگ تشکیل شده است فاماگوستا شهر دانشجویی در قبرس شمالی است. این کشور خانه تقریباً صد و بیست هزار دانشجوی بین المللی است که بیش از هفتاد درصد آنها در فاماگوستا زندگی می کنند.

بسیاری از دوستانی که در حال تحقیق در مورد قبرس شمالی هستند اغلب از ما می پرسند که فاماگوستا با ماگوسا چه تفاوتی دارد. اول از همه تلفظ صحیح Magusa و تلفظ صحیح Mausa را بگوییم. زیرا املای ترکی این شهر MAĞUSA است و تلفظ صحیح آن g نیست.

مائوسا مرکز استان فاماگوستا است. استان فاماگوستا استان بزرگی است که شامل ایسکله یا ایسکله می شود. فاماگوستا یک شهر ساحلی زیبا در ضلع شرقی جزیره است و دارای مکان های تاریخی زیبا و غنی از جمله Otel Lo باشکوه و خرابه های باستانی سالامیس است.

دلیل اصلی افزایش تعداد دانشجویان خارجی در این شهر ، هزینه کم زندگی و سرگرمی و از همه مهمتر حضور قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه قبرس شمالی ، دانشگاه مدیترانه شرقی ، در این شهر است. دانشگاه AMU نیازهای ورود آسان دارد ، اما فارغ التحصیلی از این دانشگاه آسان نیست و دانش آموز را ملزم می کند که واقعاً سخت کار کند و دوره ها را درک کند.

جالب است بدانید که بسیاری از دانشجویانی که در گیرنه و لفکوشا تحصیل می کنند نیز در فاماگوستا زندگی می کنند. تمامی دانشگاه ها دارای خدمات بین شهری رایگان هستند. و همین مشکل باعث می شود بسیاری از دانشجویان فاماگوستا را برای زندگی و تحصیل در دانشگاه های دیگر شهرها انتخاب کنند.



تعداد بازديد : 33
تاریخ انتشار: پنجشنبه 21 دی 1402 ساعت: 8:08
0 نظر

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش

دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما
تمامی حقوق سایت و قالب برای((سامانه)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف