سامانه

محل تبلیغ شما محل تبلیغ شما

تجربه ارتوپدی

ا


در گذشته جراحان عمومی بیماری های استخوان، شکستگی، بیماری های مفصلی، دررفتگی را درمان می کردند. به مرور زمان متخصصان استخوان که در کشورهای دیگر تحصیل می کردند به ایران آمدند و این مهارت خاص برای مردم ایران شناخته شد.

بسیاری از افراد جامعه ممکن است با کار پزشک ارتوپد آشنا نباشند و ممکن است تعجب کنند که آیا این متخصصان فقط جراحی انجام می دهند یا می توانند بیماران را بدون جراحی درمان کنند.

در واقع کسانی که در رشته ارتوپدی تحصیل می کنند به عنوان پزشک و متخصص شناخته می شوند و بیمارانی را که از آسیب های اسکلتی- عضلانی یا اسکلتی رنج می برند، تشخیص، تشخیص و درمان می کنند.

این متخصصان ممکن است از روش های جراحی و غیر جراحی (به عنوان مثال، ورزش، دارو، روش های توانبخشی) برای درمان بیماری های دژنراتیو، آسیب عضلانی، تومورها و اختلالات مادرزادی، آسیب های نخاعی، عفونت ها، آسیب های ورزشی استفاده کنند. دانشجویان برای ورود به این تخصص ابتدا باید وارد پزشکی عمومی شوند و سپس وارد رشته تخصصی ارتوپدی شوند.

آیا این متخصص ارتوپد در آینده شغل خوبی خواهد داشت؟

هزینه یک متخصص ارتوپدی چقدر است؟

تفاوت این رشته با رشته ارتوپدی چیست؟



ماهیت تخصص ارتوپدی

جراح ارتوپد در زمینه ارتوپدی شامل درمان آسیب ها و دردهای مزمن در بیماران می شود. به طور معمول، این متخصصان جراحی را برای تقویت عملکرد اندام های آسیب دیده بیمار، التیام جراحات یا کاهش درد انجام می دهند.

همچنین لازم به ذکر است که جراحان ارتوپد از روش های درمانی دیگری مانند فیزیوتراپی مانند فیزیوتراپی نیز استفاده می کنند. آنها همچنین از ابزارهایی برای اصلاح عیوب فیزیکی مانند بریس استفاده می کنند. جراحان ارتوپد ممکن است با سایر متخصصان پزشکی برای ایجاد پاهای مصنوعی همکاری کنند.

یک جراح ارتوپد که به عنوان متخصص کایروپراکتیک نیز شناخته می شود، در تشخیص و درمان آسیب ها یا بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی تخصص دارد. جراحان ارتوپد برای ترمیم و نگهداری استخوان ها، مفاصل، رباط ها و اسکلت کار می کنند.

جراحان ارتوپد بسیاری از مشکلات اسکلتی عضلانی، از جمله آرتریت، نقایص مادرزادی یا آسیب های تروماتیک را درمان می کنند. آنها مراقبت های پزشکی را با انجام معاینات فیزیکی، ایجاد برنامه های درمانی و نظارت بر پیشرفت بیمار برای تعیین آنچه که باید انجام شود، ارائه می دهند.

آنها اغلب جراحی کمر و ستون فقرات، جراحی تعویض مفصل و ترمیم شکستگی استخوان را انجام می دهند. یک جراح معمولاً مسئولیت کل بخش ارتوپدی از جمله دستیاران پزشک، پرستاران و تکنسین های جراحی را بر عهده دارد. آن‌ها دستیاران و تکنسین‌ها را به وظایف و عملیات‌های خاص اختصاص می‌دهند و اطمینان می‌دهند که همه در کمک به اداره بدون مشکل دپارتمان مشارکت دارند.



مهارت های لازم برای ورود به رشته ارتوپدی

یک جراح ارتوپد باید بتواند به طور مستقل کار کند و یک عمل را از ابتدا تا انتها انجام دهد. جراح دقیقاً تعیین می کند که چه کاری باید با بیمار انجام شود و تصمیم می گیرد که چه مقدار زمان در اتاق عمل نیاز دارد. کارکنان برای کار به عنوان پرستار یا دستیار در هر جراحی و همچنین برای مراقبت از بیماران پس از عمل انتخاب می شوند.

جراحان باید اقدامات بهداشتی قبل از جراحی را درک کنند و باید بتوانند بوی بد را در طول جراحی تحمل کنند. جراحان ارتوپد باید بتوانند موقعیت های استرس زا را خیلی سریع مدیریت کنند، زیرا گاهی اوقات جراحی می تواند به سرعت از کنترل خارج شود یا ممکن است بیمار پاسخ ضعیفی بدهد. یک جراح باید بتواند سریع فکر کند و همه چیز را کنترل کند. آنها همچنین باید مهارت های دستی برای انجام چندین کار را در حین تمرکز بر هر کار جداگانه داشته باشند.

فردی که قصد دارد به عنوان جراح ارتوپد فعالیت کند، باید دائماً از پیشرفت‌های جدید فناوری و روش‌های پزشکی به اتاق عمل به‌روزرسانی شود.

تفاوت بین جراحان ارتوپد و تکنسین های ارتوپدی چیست؟

رشته اعضای مصنوعی یکی از شاخه های توانبخشی و مرتبط با پزشکی است. این متخصصان با موضوعاتی مانند آناتومی، پزشکی، دانش فنی پایه، آناتومی و تمرین ایجاد اندام مصنوعی برای اندام های از دست رفته و غیره آشنا هستند. این رشته بسیار مفید است زیرا ممکن است هر فردی در طول زندگی خود به دلایل مختلف قسمتی از بدن خود را از دست بدهد. این متخصصان می توانند با ایجاد اندام های مصنوعی عملکرد خود را در زندگی روزمره افزایش دهند. این متخصصان بیشتر با افراد عادی و افراد با قدرت بدنی کمتر ارتباط دارند. برای آشنایی بیشتر با این رشته می توانید مقاله همه چیز درباره رشته اندام های مصنوعی را در سایت فسفر مطالعه کنید.


بازار کار و چشم انداز شغلی جراحان ارتوپد در ایران

به طور کلی رشته پزشکی از جایگاه شغلی خوبی در جامعه برخوردار است. جایی در این زمینه وجود ندارد و مردم برای گذراندن مراحل درمان نیاز به حمایت دارند. ارتوپدی یکی از رشته هایی است که در ابتدا به آستانه صبر و حوصله بالایی نیاز دارد، زیرا اکثر افراد برای درمان خود به متخصصان ارتوپدی با تجربه تری مراجعه می کنند تا متخصصان جدید. با امید به آگاهی بیشتر مردم از حوزه کاری این کارشناسان، آینده شغلی خوبی را برای این رشته شاهد هستیم. این رشته به دلیل سنگین بودن و در معرض تشعشعات زیاد برای خانم ها مناسب نیست، البته امروزه پزشکان موفق ارتوپد خانم کم نداریم.

فرصت های شغلی برای متخصصین ارتوپدی

بسیاری از جراحان ممکن است به یک تیم پزشکی با جراحانی از سایر رشته های مرتبط بپیوندند. برخی از این متخصصان ممکن است استاد شوند و به دانشجویان خود در کارهای جراحی و آزمایشگاهی کمک کنند.

اکثر جراحان در یک بیمارستان یا کلینیک خصوصی کار می کنند. محیط معمولاً سریع و پر استرس است، بنابراین مهم است که جراحان به عملکرد و مراقبت از بیماران حتی زمانی که محیط تهاجمی می‌شود، ادامه دهند. هنگامی که تعداد زیادی از بیماران جراحی اورژانسی وجود دارد، جراحان معمولاً چندین دستیار دارند.

جراحان باید بتوانند شرایط سخت عملیات را تحمل کنند. جراحی اغلب با بوهای نامطبوع یا صحنه های ناخوشایند همراه است و جراحان باید بتوانند بدون توجه به شرایط به کار خود ادامه دهند و تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت بیمار انجام دهند.

بسیاری از جراحان، به ویژه جراحان ارتوپدی، ساعات طولانی یا عجیبی کار می کنند. جراحی کمر یا گردن گاهی ممکن است یک روز کامل طول بکشد، بنابراین جراحان باید بتوانند شبانه روز بدون نیاز به دستشویی رفتن یا استراحت برای ناهار کار کنند. جراحی اغلب اجازه این استراحت را نمی دهد و اغلب لازم است که جراح به صورت شبانه روزی یا در حالت آماده باش کار کند تا اطمینان حاصل شود که بیمار دچار عوارض بعدی نمی شود.


حقوق و درآمد ارتوپدی در ایران

درآمد این افراد بسته به محیط کار یا موقعیت متخصص یا جراح متفاوت است. اما این متخصصان مانند رادیولوژیست ها و قلب و عروق دستمزد خوبی دارند. میانگین حقوق تمام وقت یک جراح ارتوپد بیمارستان دولتی 176 ساعته 49 میلیون تومان در ماه است.


دانشگاه های ارائه دهنده ارتوپدی در ایران

برخی از دانشگاه های ارائه دهنده این تخصص عبارتند از: دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی گلستان، دانشکده پزشکی اصفهان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه پزشکی کاسان.


بازار کار جهانی و آینده بخش ارتوپدی

با توجه به اداره آمار کار، انتظار می رود فرصت های شغلی برای جراحان، از جمله جراحان ارتوپد، طی 10 سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش یابد. بسیاری از جراحان باید با رسیدن به سن بازنشستگی جایگزین شوند، بنابراین موقعیت های بیشتری برای پر کردن وجود دارد.

با توجه به نیاز به جراح در مناطق روستایی یا کم درآمد، مشاغل بیشتری نیز وجود دارد زیرا اغلب می توانید جراحانی را بیابید که مایل به کار در این مناطق هستند. افزایش روزافزون سالمندان، به ویژه پیری سریع جوانان، نیاز شدیدی به جراحان ایجاد می کند. همه این عوامل به این معنی است که چشم انداز شغلی جراحان ارتوپد بسیار خوب است و می تواند بهبود یابد.


حقوق و درآمد متخصصین ارتوپدی در دنیا

جراحان ارتوپد یا هر نوع جراح از بالاترین سطوح شغلی دستمزد می گیرند. متوسط ​​حقوق یک جراح ارتوپد حدود 339000 دلار در سال است. جراحان آزاد که در مطب خود کار می کنند اغلب بیشتر از یک جراح حقوق بگیر در بیمارستان درآمد دارند. با این حال، جراحان مستقر در بیمارستان به طور خودکار بیمه درمانی و مرخصی را از کارفرمای خود دریافت می کنند، در حالی که اکثر جراحان آزاد باید خودشان این مزایا را تهیه و پرداخت کنند.

بهترین دانشگاه های ارتوپدی دنیا

دانشگاه جان هاپکینز

دانشگاه پنسیلوانیا

دانشگاه واشنگتن

دانشگاه کالیفرنیا - لس آنجلس

رفرنس مقاله: https://payju.ir/content/پزشکان-متخصص-ارتوپدی-در-شیراز



تعداد بازديد : 1683
تاریخ انتشار: یکشنبه 04 تیر 1402 ساعت: 10:03
0 نظر

بخش نظرات این مطلب


کد امنیتی رفرش

دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما
تمامی حقوق سایت و قالب برای((سامانه)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف